Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου!

Σκοπός αυτού του ιστολογίου είναι να μοιραστώ μαζί σας τις γνώσεις μου πάνω σε θέματα διατροφής και υγείας και να μου εκφράσετε τις απορίες σας και τους προβληματισμούς σας! Το τηλέφωνο που θα μπορέσετε να με βρείτε και να επικοινωνήσετε μαζί μου είναι στο γραφείο μου το 2109712627 και στο κινητό 6946787597. Καλή σας ανάγνωση!

Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΤΗ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

Η  δυσκοιλιότητα είναι ένα πρόβλημα που συναντάμε καθημερινά και είναι πολύ συχνό φαινόμενο κυρίως στις γυναίκες. Η καθιστική ζωή, η παράλειψη γευμάτων, ο σύγχρονος τρόπος ζωής, το άγχος, η κακή διατροφή και η ελλιπής κατανάλωση νερού συντελούν στο πρόβλημα αυτό. Πρέπει να αναφερθεί ότι δυσκοιλιότητα θεωρείται η κατάσταση στην οποία κάποιος συστηματικά κάνει να πάει τουαλέτα να ενεργηθεί πάνω από 3 μέρες κάθε φορά. Κάποιες γενικές οδηγίες που βοηθούν στην αντιμετώπισή της μπορούν να συνοψιστούν στις εξής:
  • Πίνετε 8-10 ποτήρια υγρών την ημέρα που είναι η αναγκαία καθημερινή ποσότητα υγρών που χρειάζεται για την καλή ενυδάτωση του οργανισμού μας και του εντέρου.
  • Καταναλώνετε τουλάχιστον 2 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα (1 μερίδα= 1 γιαούρτι=1 ποτ. γάλα = 30γρ τυρί).
  • Μην τρώτε πάνω από 3 φορές την εβδομάδα τόνο και επεξεργασμένες τροφές (τρόφιμα σε κονσέρβα).
  • Μην μετράτε κατά γράμμα το ελαιόλαδο στα φαγητά και τη σαλάτα καθώς και αυτό βοηθάει στη σωστή λειτουργία του εντέρου. Προτιμάτε να είναι επιπρόσθετο πάνω από τα φαγητά παρά να είναι μαγειρεμένο μαζί με τα φαγητά
  • Καταναλώνετε τουλάχιστον 25-30γρ. φυτικών ινών την ημέρα, δηλαδή 3-4 μερίδες φρούτων με τη φλούδα, δημητριακά ολικής αλέσεως και 3-4 μερίδες λαχανικών την ημέρα
  • Προσπαθήστε να κρατάτε σταθερές τις ώρες των γευμάτων σας (κάθε μέρα την ίδια ώρα με την προηγούμενη).
  • Από τα φρούτα μπορούν να βοηθήσουν περισσότερο τα δαμάσκηνα, τα ακτινίδια, ο χυμός πορτοκάλι ή εσπεριδοειδών
  • Η καθιστική ζωή επιδεινώνει το πρόβλημα οπότε προσπαθήστε τουλάχιστον να περπατάτε κάθε μέρα από μισή ώρα άμα δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας που να μη σας το επιτρέπει.
  • Καταναλώνετε μέσα στην εβδομάδα τουλάχιστον για 2 ημέρες όσπρια και λαδερά καθώς περιέχουν φυτικές ίνες και βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας
  • Να μην ξεχνάτε ή αποφεύγετε να πηγαίνετε τουαλέτα επειδή έχετε φόρτο εργασίας ή βρίσκεστε σε κάποιο δημόσιο μέρος γιατί τότε το πρόβλημα επιδεινώνεται.
Τέλος, όλοι μας θα πρέπει να φροντίζουμε να προλάβουμε το πρόβλημα αυτό παρά να το αντιμετωπίσουμε όταν θα καταντήσει πια οδυνηρό, για να μην χρειαστεί και να προβούμε σε φαρμακευτική αντιμετώπισή του καθώς η υγεία του εντέρου μας είναι πολύ σημαντική και τώρα και μελλοντικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου