Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου!

Σκοπός αυτού του ιστολογίου είναι να μοιραστώ μαζί σας τις γνώσεις μου πάνω σε θέματα διατροφής και υγείας και να μου εκφράσετε τις απορίες σας και τους προβληματισμούς σας! Το τηλέφωνο που θα μπορέσετε να με βρείτε και να επικοινωνήσετε μαζί μου είναι στο γραφείο μου το 2109712627 και στο κινητό 6946787597. Καλή σας ανάγνωση!

Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2012

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο!!


Παρακάτω παραθέτουμε τις πλουσιότερες πηγές σιδήρου και οδηγίες για να αυξήσετε την απορρόφησή του!

  • Συκώτι, μοσχάρι, χοιρινό, γαλοπούλα (Βοηθάει η προσθήκη λεμονιού από πάνω και η κατανάλωσή τους με πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το μαρούλι, η ρόκα, το σπανάκι κλπ) – ΟΧΙ μαζί με γάλα, τυρί ή γιαούρτι
  •   Ξερά βερίκοκα, και δαμάσκηνα (1 φρούτο= 2-3 ξερά δαμάσκηνα ή βερίκοκα)
  • Αποξηραμένα βότανα:  Το αποξηραμένο θυμάρι περιέχει τον περισσότερο σίδηρο απ’ όλα, ενώ ακολουθεί ο αποξηραμένος μαϊντανός , ο αποξηραμένος δυόσμος και στη συνέχεια, η ρίγανη, το μαύρο πιπέρι, η μαντζουράνα, ο αποξηραμένος άνηθος, ο αποξηραμένος βασιλικός, το δενδρολίβανο κ.ά.
  • Κακάο (το κλασσικό το πικρό σε σκόνη - καλύτερα με νερό ζεστό αντί για γάλα και για να γλυκίσει μπορείτε να προσθέσετε κάποιο γλυκαντικό)
  • Στρείδια, μύδια, μαλάκια γενικά και σαρδέλες κονσέρβας
  •  Πασατέμπος , ηλιόσπορος, σουσάμι και σταφίδα
  • Ταχίνι και σουσάμι
  • Λιαστή ντομάτα
  • Φακές με ρύζι (χωρίς τυρί μαζί)
  •  Σπανακόρυζο με μπόλικο λεμόνι από πάνω και χωρίς τυρί μαζί
  •  Φασόλια ξερά, αρακά
  • Δημητριακά πρωινού και κουάκερ εμπλουτισμένα


Για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου, συνδυάστε τα τρόφιμα που τον περιέχουν με:
• Χυμό πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ, πεπόνι, φράουλες, ακτινίδια κλπ., δηλαδή φρούτα πλούσια σε βιταμίνη C.
• Μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, ντομάτα και χυμό ντομάτας, πατάτες, πράσινες και κόκκινες πιπεριές, δηλαδή λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C.

Η απορρόφηση του σιδήρου μειώνεται όταν αυτός συνδυάζεται με:
• Καφέ, τσάι, αναψυκτικά τύπου κόλα και σοκολάτα.
• Γάλα, τυρί, γιαούρτι, καθώς και συμπληρώματα ασβεστίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου